- Casa din Home Alone a fost vândută chiar în preajma sărbătorilor
- Marcel Ciolacu explică zborurile private: „Am plătit din banii mei personali, nu din bani publici”
- Crăciunul: Istorie, Tradiții și Semnificații Profunde
- Nicușor Dan: „Să facem ce știm că trebuia făcut de 35 de ani”
- Atac masiv asupra Ucrainei în ziua de Crăciun
Festivalul Filmului Francez – în nouă oraşe din România
Festivalul Filmului Francez se va desfăşura, începând cu ediţia a 22-a, primăvara, în perioada 24 aprilie – 6 mai, pe marile ecrane din nouă oraşe – Arad, Braşov, Bucureşti, Buzău, Cluj-Napoca, Constanţa, Iaşi, Sfântu Gheorghe, Timişoara.
„Inspirat de întreaga simbolistică a protestelor din Mai 1968, de la care a preluat una dintre devizele cele mai cunoscute – ‘Fiţi realişti, cereţi imposibilul!’ -, începând din acest an, Festivalul Filmului Francez (FFF) alege primăvara, care devine anotimpul său oficial, împrospătându-şi şi regândindu-şi secţiunile deja binecunoscute„, informează organizatorii într-un comunicat.
Filmele din cadrul festivalului vor putea fi văzute la Bucureşti, la Cinema Elvire Popesco, iar apoi la Iaşi (Cinema Ateneu) – în perioada 2-5 mai, Braşov (Cinema Patria), Cluj-Napoca (Cinema Victoria), Constanţa (Cityplex Tomis Mall), Sfântu Gheorghe (Cityplex Arta) şi Timişoara (Universitatea de Vest – Aula Magna) – 3-6 mai, Arad (Cinema Arta) – 4-6 mai şi Buzău (Teatrul George Ciprian) – 4 mai.
„Madame Hyde” de Serge Bozon, povestea neobişnuită a metamorfozei personale şi sociale a unei profesoare de fizică timide şi retrase, va deschide ediţia din acest an a FFF marţi la Cinema Elvire Popesco din Bucureşti.
Cu ocazia aniversării a 50 de ani de la marile proteste care au provocat o serie de mutaţii intelectuale şi sociale în Franţa şi, prin ricoşeu, în toată Europa occidentală, FFF propune un Focus Mai ’68. Filme de ficţiune importante, precum „Milou en mai” / „Milou în mai” de Louis Malle, sau documentare inedite în România – „Mori la 30 de ani” de Romain Goupil sau celebrul „Revoluţia pluteşte în aer” de Chris Marker – vor ajuta publicul român să înţeleagă mai bine contextul şi mizele evenimentelor.
Secţiunea Competiţie propune şase filme – de debut sau a doua creaţie – foarte diferite unele de altele din toate punctele de vedere, dar având ca numitor comun îndrăzneala, impertinenţa chiar, dar şi poezia, spun organizatorii.
În cadrul festivalului va fi acordat mai mult spaţiu discuţiilor pe fond – mai mulţi tineri regizori şi actori francezi se vor întâlni cu publicul român pentru a dezbate despre ideile şi demersurile lor artistice. Printre invitaţii care vor fi prezenţi la Bucureşti se numără Marine Francen, regizoarea filmului „Seminţe”, şi Vincent Macaigne, regizorul peliculei „Conform şi Consolare”, dar şi Mona Walravens, actriţă în „Echipa de fete” de Julien Hallard, care va fi prezentă în perioada 3-6 mai la Cluj şi Timişoara.
Săptămâna Cahiers du cinema, realizată în colaborare cu cea mai importantă revistă de film din Franţa, prezintă relaţia ambiguă pe care opera filmată o întreţine cu teatrul. Joachim Lepastier, critic la Cahiers du cinema şi autorul selecţiei acestui program, explorează jocul între „a fi” şi „a părea” în viaţa de zi cu zi, pe scenă şi în film, dar şi limitele, complicităţile şi divergenţele între realitate, teatru şi marele ecran.
În cadrul secţiunii Panorama vor putea fi vizionate câteva din cele mai bune creaţii cinematografice franceze de ultimă oră, filme care s-au impus atât în sălile de cinema, cât şi în marile festivaluri internaţionale. Printre acestea se numără şi pelicula „Custodia” de Xavier Legrand (2017), filmul care va închide, la Bucureşti, cea de a 22-a ediţie a Festivalului Filmului Francez.
Toate filmele sunt prezentate în versiune originală, cu subtitrare în limba română.
Biletele pot fi achiziţionate de la casa Sălii Elvire Popesco, cu o oră înainte de fiecare proiecţie, de la Librăria Kyralina, de la Librăria Hecate, în reţeaua de librării Humanitas şi de pe elvirepopesco.ro (eventbook.ro).